2019 - 2020 навчальний рік


У пошуках освітніх скарбів

Педагогічний геокешинг  «У пошуках освітніх скарбів» - тема засідання школи педагога-новатора, яке відбулося в ЗДО №19 «Сонечко» (зав.Громило М.О., методист Чубченко Л.Л.). Педагоги міста мали можливість бути учасниками  різноманітних та цікавих майстер-класів, які провели Макаровська В.Р., Єжолова Т.М., Бутрик О.І., Кисельова В.М., Лимарчук  І.В. (ЗДО №19) та Палій Г.В. (ЗДО №34), родзинки яких вихователі будуть впроваджувати в своїх дошкільних закладах.


«Впевнений старт» мандрує Добропіллям

Під таким гаслом 28 листопада 2019 року пройшло друге засідання опорного закладу дошкільної освіти № 34 «Вуглик» (завідувач Баликіна О.Є.). Мета зустрічі -  показати переваги та можливості роботи за програмно-методичним комплектом «Впевнений старт» й підвищити рівень професійної компетентності педагогів щодо гармонійного розвитку особистості дитини в період дошкільного дитинства в контексті Базового компонента дошкільної освіти та Нової української школи.

Із великою зацікавленістю педагоги переглянули ранкове коло «Ми - актори» (Третьякова В.С.) та спільне коло «Фільм, фільм, фільм» у вихователів Луняки В.А., Харченко Т.О. Учасникам заходу була надана теоретична та практична допомога щодо питання впровадження програми та методичного комплекту. А вихователями-методистами Руріч Л.О., Андруняк А.І.  -  відпрацьований алгоритм організації життєдіяльності дітей старшого дошкільного віку в умовах закладу дошкільної освіти протягом дня.

Сподіваємося, що у педагогів ЗДО відкрилися нові діапазони для використання цікавинок під час планування за освітньою програмою «Впевнений старт».


Напрямки розвитку та модернізації дошкільної освіти в умовах сьогодення

         26 листопада 2019 року  пройшла перша зустріч учасників Школи молодого педагога «Шлях до педагогічної майстерності» (керівник Онипченко Л.М., вихователь-методист ЗДО №9). Вихователі закладів дошкільної освіти м.Добропілля мали можливість отримати теоретичну допомогу в реалізації нормативних документів у галузі дошкільної освіти та Концепції «Нова українська школа». Шляхом ефективної групової взаємодії  практично набули культурно-гігієнічні навички роботи з дошкільниками під час умивання, одягання, сервірування столів до харчування. Складали план прогулянки та обирали кімнатні рослини для певної вікової категорії.   Панувала дружня, позитивна атмосфера між учасниками заходу.


SMART – ОСВІТА в дошкіллі

12 листопада 2019 року в ЗДО №3 «Сонечко» (завідувач Йолкіна Н.О., методист Поліщук А.В.) відбулося методичне об’єднання вихователів груп середнього дошкільного віку ЗДО м. Добропілля за темою «SMART – ОСВІТА та особливості її впровадження в Україні»,  метою якого було підвищення рівня інформаційно-комп’ютерної компетентності педагогів щодо використання цифрових інструментів в організації педагогічного процесу завдяки можливостям Інтернет, мультимедійної та телевізійної техніки.


Методичний конструктор – сучасне планування                                                         освітньої роботи в закладах дошкільної освіти

            Щоденна професійна діяльність вихователя надзвичайно різноспрямована і багатогранна, вона потребує одночасної присутності та включеності педагога в різні ситуації життєдіяльності групи. Нині педагоги дошкільних закладів намагаються рухатися не вузькою стежиною визначених жорстких меж педагогічної діяльності, а в широкому просторі професійно-педагогічної свободи, серед широких можливостей вибору засобів і способів здійснення освітнього процесу.

Як допомогти вихователю в найскладнішому під час організації освітнього процесу – плануванні та навчально-методичному забезпеченні, аби педагог мав змогу приділяти більше часу повноцінній взаємодії з дітьми – обговорювали учасники  засідання школи вихователів-методистів «Творча лабораторія», яке відбулося 10 жовтня 2019 року у відділі освіти (керівник Андруняк А.І.). Антоніна Іванівна зауважила, що значимою ознакою планування та організації освітнього процесу в ЗДО протягом останнього десятиліття є свобода вибору власної стратегії  руху до якості освіти та врахування  принципу інтеграції при плануванні роботи з дітьми. Одним із ефективних інструментів реалізації принципу інтеграції є технологія блочно-тематичного планування та організації освітнього процесу  за принципом методичного конструктора (автор Н.В.Гавриш). Ефективним для досвіду  учасників засідання був презентований матеріал з анкетування Руріч Л.О. (ЗДО №34), а з діагностики – Чубченко Л.Л.(ЗДО №19).  Методист МК Героєва В.І. зазначила, що досвічені педагоги відкрили у цьому дидактико – методичному супроводі нові можливості для творчого професійного самовираження, а вихователі – початківці знайшли щедрі підказки, як побудувати освітню роботу протягом дня найцікавіше і найкорисніше для дітей.

Педагоги отримали незабутні враження і неабияку практичну користь від спілкування з колегами і висловили слова вдячності за дієвий методичний захід.


Ранній розвиток дитини або лайфхаки для педагогів

         Новий навчальний  рік розпочався активною роботою педагогів- дошкільників міста Добропілля. 17 вересня 2019 року на базі відділу освіти відбулося засідання  методичного обˋєднання вихователів груп раннього та  молодшого дошкільного віку за темою «Ранній розвиток дитини або лайфхаки для педагогів».

            Методист методичного кабінету Героєва В.І. відкрила зустріч теплими словами та побажаннями плідної співпраці, ознайомила з інструктивно-методичними рекомендаціями щодо організації освітньо-виховного процесу в ЗДО на 2019-2020 н.р. та розкрила сутність поняття  дитиноцентризму – як підґрунтя розвитку дошкільної освіти.

            Запорожець І.В., керівник МО (вихователь-методист ЗДО №15) запропонувала звернути увагу педагогів на  вимоги в організації сучасного заняття в дошкільному закладі, розповіла про рекомендації  щодо переліку навчальної літератури, програм рекомендованих МОН України для використання у закладах дошкільної освіти. А Кузьма О.І. (ЗДО №16) в теоретичному дайджесті з елементами вікторини познайомила колег із психологічною характеристикою дітей раннього та молодшого дошкільного віку та запропонувала нові підходи щодо адаптації дітей цього віку. Родзинкою зустрічі стала ділова гра «Граємось – навчаємось!», метою якої було закріплення знань із запропонованої теми й пройшла у піднесеному настрої.

             Всі учасники заходу мали змогу обговорити проблеми, поділитися досвідом та висловити свою думку щодо організації та проведення наступних засідань методичного об’єднання.


Освіта дорослих - складова освіти впродовж життя

 

                 Творча група є однією з активних форм діяльності педагогічних працівників у системі методичної роботи. Тож з метою активізації педагогів ЗДО з вирішення певного методичного питання, залучення їх до спільної роботи й мобілізації творчого потенціалу на базі відділу освіти 24 вересня 2019р. зібралися педагоги дошкільних закладів міста Добропілля в творчих групах за темами: «Модель національно-патріотичного виховання дошкільників Добропілля засобами краєзнавства», «Освіта для сталого розвитку: формування у дітей дошкільного віку життєво важливих навичок» та «Економічне виховання через формування основ соціальної та фінансової компетентності дітей (Афлатот)».

                  Поглиблене вивчення досягнень сучасної науки з обраних проблем та впровадження їх у практику, розроблення конкретних методичних рекомендацій надасть можливість  удосконалити освітній процес, підвищити рівень фахової майстерності педагогів та буде спрямований на створення фундаменту успішності дитини в умовах Нової української школи.


Духовно-моральне виховання дошкільників на християнських традиціях

                    За такою проблемою в новому навчальному році розпочав роботу опорний заклад дошкільної освіти № 36 «Пролісок» (завідувач Андрушків Г.Ф.). Учасники заходу були ознайомлені з нормативно-правовою базою щодо впровадження даного напрямку роботи в ЗДО (Перліцану Л.В.), поринули в історичні витоки християнської освіти в Україні (Чумак О.В.), торкнулися  хронології впровадження християнських традицій   в роботі ЗДО №36 та побачили перспективи роботи в створенні посібника «Добринки для дитинки». Протягом зустрічі працювала виставка творчих робіт працівників закладу, а особливо музичного керівника Солопової Н.О. з алмазної техніки, яка викликала захват та позитивні емоції присутніх педагогів.