ДИСТАНЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ В ОСВІТІ  

ЗБІРНИК НАУКОВО-МЕТОДИЧНИХ РЕКОМЕНДАЦІЙ

ЩОДО ОРГАНІЗАЦІЇ ВИХОВАННЯ, НАВЧАННЯ ТА РОЗВИТКУ  УЧАСНИКІВ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ ПІД ЧАС КАРАНТИНУ  

            Задля розв’язання актуальних питань професійного розвитку педагога працівниками Донецького обласного інституту післядипломної педагогічної освіти розроблено збірник методичних рекомендацій щодо використання дистанційних технологій в освіті. У цьому збірнику висвітлено низку актуальних питань освіти сьогодення: «Як школярам не втратити освітній ритм під час карантину? Чому вчительству важко дається дистанційна освіта? Як батькам на карантині водночас працювати та створювати умови для навчання дітей? Що допоможе зберегти  фізичне та психічне здоров’я під час пандемії?».                 

      Для організаторів післядипломної педагогічної освіти, слухачів курсів підвищення кваліфікації педагогічних працівників, керівників загальноосвітніх навчальних закладів та установ системи загальної середньої освіти,  дошкільної освіти, методичних служб усіх рівнів, а також усіх, хто цікавиться питаннями модернізації  вітчизняної системи післядипломної педагогічної освіти.

Download
Дистанційні технології в освіті. Збірник
Adobe Acrobat Document 4.1 MB

Сервіси дистанційного навчання для вчителів

Добірка сервісів для дистанційного навчання для вчителів від Олени Северенчук та команди Мінцифри

 

https://thedigital.gov.ua/news/servisi-distantsiynogo-navchannya-dlya-vchiteliv?fbclid=IwAR0SlUsD0XKPlrVeK7CGAg4NfqyoK_v3Oe3Qm5iIhZ18_oLfY758yC6pi10


 

          Карантинне навчання. Висновки і рекомендації 

https://nus.org.ua/view/karantynne-navchannya-vysnovky-i-rekomendatsiyi/

 

Практики та підходи до дистанційного навчання – рекомендації для вчителів

 https://nus.org.ua/articles/praktyky-ta-pidhody-do-dystantsijnogo-navchannya-rekomendatsiyi-dlya-vchyteliv/

 

Дистанційне навчання: мистецтво можливого             

https://nus.org.ua/view/dystantsijne-navchannya-mystetstvo-mozhlyvogo/

 

 Як технічно організувати дистанційне навчання – покрокова інструкція

https://nus.org.ua/articles/yak-tehnichno-organizuvaty-dystantsijne-navchannya-pokrokova-instruktsiya/

 

35 інструментів для дистанційного навчання – добірка НУШ

https://nus.org.ua/articles/30-instrumentv-dlya-dystantsijnogo-navchannya-dobirka-nush/

 

Оцінювання в дистанційному навчанні: запитання-відповіді

https://nus.org.ua/questions/otsinyuvannya-v-dystantsijnomu-navchanni-zapytannya-vidpovidi/

 

Чотири сервіси, які допоможуть організувати дистанційне навчання

https://nus.org.ua/articles/chotyry-servisy-yaki-dopomozhut-organizuvaty-dystantsijne-navchannya/

 

Як працювати в Google-клас: покрокова інструкція

https://nus.org.ua/articles/yak-pratsyuvaty-v-google-klas-pokrokova-instruktsiya/ 


Вчимо і навчаємось на карантині:  зміни в системі освіти

      До кінця карантину навчання відбувається лише дистанційно.

      Структуру та форму дистанційного навчання визначає педагогічна рада школи, враховуючи освітню програму, навчальний план та особливості кожного закладу і регіону. 

   Таким чином школа має можливість адаптувати програму до технічних можливостей учнів і вчителів       http://mon-covid19.info/


                З метою забезпечення неперервності освітнього процесу, якісного виконання навчальних планів освітніх програм ЗЗСО Донецької області в період призупинення навчального процесу згідно постанов Кабінету Міністрів України від 11.03.2020 р. № 211 «Про запобігання поширенню на території України коронавірусу COVID-19», від 25.03.2020 № 239 "Про внесення змін до деяких актів Кабінету Міністрів України", листів Міністерства освіти і науки України №1/9-154 від 11 березня 2020 року, № 1/9-173 від 23 березня 2020 року «Щодо організації освітнього процесу в закладах загальної середньої освіти під час карантину» у всіх освітніх закладах міста Добропілля організовано дистанційне навчання.

         Дистанційне навчання — сукупність сучасних технологій, що забезпечують доставку інформації в інтерактивному режимі за допомогою використання ІКТ (інформаційно-комунікаційних технологій) від тих, хто навчає, до тих, хто навчається. Основними принципами дистанційного навчання є інтерактивна взаємодія у процесі роботи, надання тим, хто навчається можливості самостійного освоєння досліджуваного матеріалу, а також консультаційний супровід у процесі дослідницької діяльності. Дає змогу навчатися на відстані, за допомогою диспутів експертів із кількох країн, за відсутності викладача. Основну роль у здійсненні дистанційного навчання відіграють сучасні інформаційні технології.

                         Як організувати дистанційне навчання під час карантину?

Урок, як його організувати, використовуючи он-лайн інструменти та ресурси!

Free Он-лайн платформи для самоосвіти із системними курсами (потрібна індивідуальна реєстрація):

EdEra (школярі) – https://www.ed-era.com/

iLearn (школярі) – https://ilearn.org.ua/ (Гейміфікована платформа для підготовки до ЗНО, предмети)

Prometheus (школярі останні класи, студенти та дорослі) – https://prometheus.org.ua/ (можна також скачати мобільний застосунок та працювати оффлай)

ВУМ (школярі останніх класів, студенти та дорослі) –https://vumonline.ua/ – тут  не предмети, а прикладні знання, хоча є  що можна комбінувати з деякими предметами.

 Інструменти для спільної роботи:
Опитування та залучення групи до роботи –https://www.mentimeter.com/ https://get.plickers.com/ https://www.quizalize.com/ https://nearpod.com/ https://kahoot.com/ (провести контрольні роботи, зрізи знань, тести й оцінювання в ігровій формі)
https://onlinetestpad.com/ua – конструктор тестів, опитувань, кросвордів, ігор та комплексних завдань,  готові матеріали до уроків
https://learningapps.org/ – готові навчальні вправи та інструменти для створення тестів, завдань
https://www.classdojo.com/uk-ua/ - організація класу в працюючу спільноту з елементами гейміфікації  https://www.edmodo.com/– освітній сайт, який являє собою соціальну мережу за типом Facebook, яка дозволяє спілкуватися вчителям та учням, об’єднавшись навколо процесу навчання у школі
https://grockit.com/об’єднує учнів під час навчання, що проходить курсами на соціальному сайті
Google -Документи для спільної роботи

Різний контент в Ютубі (відео, короткі ролики)

Інфографіка  – коротко про важливе

Аудіо-книги, інтерв’ю з цікавими людьми

Ютуб-канали викладачів-предметників 

Блоги  педагогів


        Сьогоднішні обставини в країні, на жаль, вносять непередбачувані корективи в усі сфери нашого життя. Ми розуміємо, який величезний тягар відповідальності лежить на педагогах в умовах дистанційного навчання. За допомогою онлайн-зв’язку необхідно не лише цікаво і доступно навчати учнів, а й оцінювати та перевіряти засвоєні ними знання. А для цього потрібно якомога більше навчальних матеріалів в електронному вигляді.

      Тому видавництво «Ранок» разом із авторськими колективами підготувало для вчителів інформатики та історії безкоштовні навчальні матеріали для 5–7 класів, які допоможуть у проведенні уроків і перевірці набутих знань. Підготовлені матеріали відповідають чинним навчальним програмам, зібрані за темами, що вивчаються під час карантину, і містять: презентації до уроків, фрагменти розробок уроків, завдання з робочих зошитів, тестові завдання для самоконтролю та тематичного оцінювання, практичні роботи, календарно-тематичні плани до уроків. 

        Крім того, аби вчителі могли якісно підготувати учнів до ЗНО з української мови та літератури, пропонуємо найкращі відеоуроки від справжніх професіоналів своєї справи, а також тестовий зошит, за яким учні зможуть перевірити власний рівень знань.

Усі матеріали розміщені на гугл-диску за посиланнями:

·      історія України для 5, 7 класів:https://drive.google.com/drive/u/0/folders/1-wNyzBphg2ZC3xjNTZ7f_VDQGc1w7RG9

·      всесвітня історія для 6, 7 класів:https://drive.google.com/drive/u/0/folders/1owaaqviE_BSDGl9-_xxQVnNIjpE0IBiu

·      інформатика для 5, 6 класів:https://drive.google.com/drive/u/0/folders/13kFgvSDkwz24NZTiCGSOvrd7sgFX9YX

  підготовка до ЗНО з української мови та літератури   https://drive.google.com/drive/u/0/folders/1MXFJZV09ypQiPqkvyDKOopbXAkEgF4Qe

             У будь-який момент учитель може переглянути і завантажити саме той матеріал, який необхідний для проведення якісного уроку. Звертаємо вашу увагу на те, що матеріали будуть доповнюватися. Надалі плануємо надавати матеріали в такому форматі й з інших предметів. 

          Сподіваємося, що така допомога полегшить роботу вчителя, і просимо довести цю інформацію до органів управління на місцях, методистів, директорів і вчителів української мови та літератури, історії та інформатики.